måndag 11 maj 2009

oväder o skit

det e väl dax att uppdatera lite igen. fan vilket oväder det har varit i dag. haglat som fan o blåst som fan. tro till o med det oskade lite. men hade tur att det var soligt så länge jag var på praktiken i alla fall.

har nästan målat färdigt allt på första omgången. men sen ska det målas en gång till.
men det går bra där ute o det e ändå ganska kul.
men ha skit ont i nacken igen :( o det e ju mindre kul. vissa rörelse e jobbiga att göra då det gör skit ont.
fattar inte men e helt slut när jag kommer hem o så ansträngande e det ju inte att sitta o måla där i 4 tim 3 ggr i veckan. men tycker inte jag gör annat än o sover när jag väl e ledig o inte gör nått. fan inte klokt asså. fattar inte varför det ska vara så här. vill bara vara pigg o kunna göra nått utan att bli helt slut.

men har fått hjälpa till en del hemma då mamma har opererats o så.

farfar får komma hem igen i morgon från sjukan :) skulle igentlligen kommit hem förra veckan men det fick han inte för han fick operera om karteten då den hamnat fel. o de har minaskat från 2 L vätska till 1,5 tro jag det var o 3 ggr om dagen i stället för 4 ggr.
men det ska bli skönt att han få komma hem.
e ju inte så kul o ligga där heller. tro han har hemlängtan med.

kenzo e bra nu i alla fall. han har inte spytt på jätte länge nu så det har ju ordnat sig i alla fall. o det e skönt det. o han har varit med mig på praktiken o det har gått jätte bra.
diana e ute på BK för att kolla så man gör det man ska men alltid trevligt med lite sällskap, men i alla fall så hon har en collie som heter sigge på 9 år. jätte mysig kille. kenzo fick träffa denna kille o kenzo började morra o då sprutade diana vatten på han. o fy fan vad sur kenzo blev men han gick undan o tyckte inte om det haha men han gav ju sig i alla fall :P
förra veckan tvingade vi kenzo att sitta 1 m från sigge för att se hur han skkulle reagera. kenzo sänkte huvud o öron o bara tiitade bort o tyckte det var lite läskigt o ville gå där i från. så lite framsteg men kenzo där med :D diana o hennes kille ska hjälpa oss någon helg o försöka få kenzo o nemo att acceptera varandra igen.
e verkligen tacksam för den hjälpen. skulle ju vara kul om de gick ihop igen.

annars e allt som det ska vara tro jag. mamma ska till värnamo på torsdag o ta bort grafferna från magen. hoppas det går bra o inte gör allt för ont på henne.

spårade 4 ggr men vira i går ( mammas o pappas berdercollie) + att vi spakade boll mycket med henne o så men inte blev hon tröttare ändå suck. lika mycket energi i alla fall. suck. svårt att trötta ut en sådan hund asså. men ska testa o lägga längre o lite svårare spår nästa gång. se om hon kanske kan bli lite tröttare då.
man kanske skulle börja cykla med henne när man e där ute med. finns ju en runda på 5 km så det skulle hon nog tycka var kul. hon gillade o spåra i alla fall :P

2 kommentarer:

  1. Hej!!

    Hoppas allt är bra...

    Måste verkligen säga att du har en supersnygg sida... Jag undrar hur man gör? Är väldigt ny inom detta:)..

    Mvh Louise

    SvaraRadera
  2. hej.
    allt e bra. hoppas allt e bra med dig.
    tack. fått mycket hjälp av en kompis då jag e medganska ny innom blogg men vist lite har jag gjort själv men mest min kompis som fixat.

    SvaraRadera