fredag 1 maj 2009




det var ju ett tag sen man skrev här så får ta o uppdatera det lilla som hänt haha
nu har man äntligen skrapat klart o börjat måla :P lite roligare o måla. ser ju mer resultat av det hela :P

har inte hänt så mycket förutom att farfar har åkt in på sjukan igen :( har väl legat där i 1 v i alla fall. tro han e på väg o ge upp. han äter inget o e trött hela tiden o orkar knappt prata :( hoppas han blir bättre snart så han få komma hem igen. vill ju inte förlora min farfar i alla fall inte än men tyvärr är det ju livets gång.

o mamma ligger på sjukan i värnamo o opererades på onsdagen. hon har gjort en magsäcksoperation där dom minskat magsäcken på henne så hon har gått ner mycket.
så nu har det tagit bort det överflödiga huden på magen på henne. får väl komma hem lör eller söndag om allt går bra.

kenzo har varit dålig med :( i måndags kväll vägrade han äta. tänkte inte så mycket på det, händer ju i bland att de inte vill äta. senare på kvällen sen spydde han 4 ggr på 5 min :( o sista rundan jag gick ut med han var han dålig i magen o när han sket bara sprutade det :( ¨

så han fick ingen mat på tis morgon.
när jag kom hem från mötet jag hade så hade han spytt igen fast bara 1 gång.
gick till affären o köpte kyckling. kokade kyckling o ris till han på em.
han åt kycklingen men inte riset då han inte e glad i det. men han fick behålla det i alla fall så han fick lite till på kvällen. o det fick han med behålla :P

sen onsdag vart allt lugnt. han följde med mig till praktiken fast vi gick dit o hem denna gången i stället för att cykla. tänkte om det har men värmen o göra att han blev dålig. men har ju cyklat jätte lugnt med han men han blir ju varm såååå fort när det e sån värme ute. men i alla fall så gick det bra att gå ut sen fick han ju ligga i skuggan medans vi var där. så på onsdagen vart allt bra med han o han åt o var jätte pigg o glad.

åkte ut till pappa på onsdagen jag o kenzo. o han åt på kvällen som inget hänt.

sen på torsdag morgon åt han bara lite sen ville han inte ha mer :( men han var med mig ute o oljade staketet. skiftade mellan han o nemo då de inte går i hop. men jag var ute hela dagen men fortfarande inte färdig så får göra klart det en annan dag.
men på eftermiddagen spydde han 2 ggr igen :( så gav han ingen mat då heller.
blev solbränd som fan på armarna. e knallröd. så svider lite nu. inte så kul haha

men nu e vi hemma igen o har kokat kyckling till han som han fått nu så hoppas han får behålla det.

undra vad det e med han om det kan vara värmen som gör han så konstig :(
men blir det inte bättre tills mån så får jag åka med han in till veterinären.
vill ju inte att min plutt ska må dåligt.

vågar inte ta några längre promenader med han nu när det e så varmt ute. vill ju inte att han ska spy upp det han fått äta om det nu e värmen som gör att han e sån.
hoppas han inte spyr mer nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar