onsdag 18 mars 2009

stolt över min hund i dag :D

åkte ut till mamma o pappa i dag, e så skönt o vara ute på landet när det e så fint väder.
så jag passade på att städa hos hönsen i dag då.
så jag började med att koppla kenzo medans jag släppte ut hönsen för normalt sätt brukar han jaga in dom igen men han verkade inte bry sig om hönsen så jag kopplade loss han. han bara strosade runt bland hönsen o brydde sig inte om dom. hönsen gick även nära han men han bara låg o kollade på dom. så jag började städa i hönshuset o brydde mig inte mer om det.
men sen när jag skulle tömma kärran så hörde jag att kenzo börja vrålskälla o springa i väg. då ser jag att grannen längre upp e ute på promenad med sin han hund. jag får panik då jag vet att min hund e hanaggrisiv.
så jag börjar springa efter o ropar på min hund men han bara fortsätter o jag får allt mer panik över att han ska attakera denna hund, men så får jag se nått jag aldrig sett förut när det gäller min hund. han stannar på ca 2 m avstånd o mer cirkulera. jag hör hur båda morrar o skäller mot varandra.
jag ropar på kenzo om o om igen o till slut kollar han på mig o jag stannar upp o ropar på han glatt o försöker göra mig rolig i all panik haha o kenzo släpper denna stora svarta hanhund ur blicken o börja halvspringa mot mig :D
då börjar jag fatta att jag kan lugna ner mig för han kommer ju mot mig :D han kom hela vägen till mig o jag kunde ta han i halsbandet o leda in han till tomten i inhägnaden :D jag berömmer han samtidigt som jag leder in han :D
måste säga att jag blev så glad. normalt sett hade han hoppat på hunden o börjat bråka men det gjorde han inte.
så i dag vatt jag jätte stolt över min hund :D
min lilla hårboll kan vara lydig när han väl vill haha
tro den andra ägaren vatt lite sur på mig för hörde henne muttla men brydde mig inte om det för inget hände så gjode inte så stor sak av det hela o bara gick där i från i stället.
hon ska inte yttra sig för hennes hund har varit på rymmen i bland o vet för länge sen att jag var ute o gick skogsrundan men hundarna o då går man förbi hennes hus o då har hennes hund sprungit ut på vägen framför oss, men det hände inget då heller som tur va.
men men allt gick ju bra så.
annars har det inte hänt så mycket mer i dag, har tvättat med annars bara tagit det lugnt i kväll :D

3 kommentarer:

  1. Oj det var ju jätte bra. Duktig Kenzo är

    SvaraRadera
  2. haha ja i bland kan han vara duktig :P

    SvaraRadera
  3. Toppen jue! Han kanske fattar att man inte behöver bråka med alla hundar fast det är hanar :) Hihi! :D

    SvaraRadera